9 voorbeelden van Facebook berichten die goed werken

Geschreven op 15 juni 2017

Facebook is razend populair, zij hebben 2 miljard actieve gebruikers. Het is dan ook logisch om als merkpagina jezelf te laten zien. De Facebook pagina zorgt voor merkidentificatie, feedback en verhoging van loyaliteit en verkoop. Maar wat maakt een Facebook bericht nou goed? Waar moet je op letten? Wij geven hier 9 tips met een aantal voorbeelden.

  1. Interactie
    Mensen vinden het leuk om mee te denken. Zorg daarom voor interactie. Dit kan door een makkelijke vraag te stellen. Zo geef je mensen de mogelijkheid om te reageren. Het beste is om de vraag laagdrempelig te houden, dit kan door suggesties te geven. Op makkelijke vragen wordt meer gereageerd dan op moeilijke vragen. Het moet dus niet te veel moeite kosten.

  2. Speel in op gebeurtenissen
    Wees actueel en speel in op bijzondere gebeurtenissen zoals feestdagen of nieuws. Dit is leuk ter afwisseling, maar ook een goede manier om jouw product op een andere manier in het daglicht te zetten. Wees hier creatief mee en zoek naar een passende aansluiting op jouw merk en de situatie.
  3. Tag je vrienden
    Betrek vrienden en familie erbij. Mensen zijn sociale dieren en vinden het gezellig om hun vrienden te kunnen benoemen. Dit is ook een manier om de ander te laten weten dat er nog aan hem of haar gedacht wordt.
  4. Achter de schermen
    Een foto achter de schermen zorgt voor een persoonlijke touch aan jouw merk. Daarnaast toon je ook openheid van jouw bedrijf. Dit geeft een betrouwbaar gevoel bij jouw fans, met gevolg betrokkenheid en loyaliteit.
    dit is ruimte
  5. Relevante berichten delen
    Het delen van andere berichten die voor jouw fans wellicht ook interessant kunnen zijn. Het is goed om af en toe ‘weetjes’ of artikelen te delen waar jouw fans interesse in kunnen hebben. Zo blijf je interessant en vernieuwend onder je volgers.
    dit is ruimte
  6. Opdrachten geven
    Vragen en opdrachten zoals “Maak af op de stippellijn” of “Raad het aantal” zijn berichten die zorgen dat jouw fans zullen reageren. Dit soort berichten leiden tot veel reacties. Het zorgt ook voor een minder serieuze ondertoon en meer speelsheid in jouw bedrijf.
  7. Herkenbaarheid
    Plaats originele en herkenbare afbeeldingen van jouw bedrijf. Door een eigen stijl te gebruiken creëer je bekendheid onder je fans. Dit kun je doen door eigen foto’s te gebruiken, je logo in de foto’s te verwerken en dezelfde huisstijl aan te blijven houden.
    dit is ruimte
  8. Gebruik afbeeldingen
    Maak altijd gebruik van afbeeldingen. Volgens Facebook zorgen afbeeldingen tot 100% meer engagement dan alleen tekst.
    Nog beter, is om een tekst te verwerken in de afbeelding. (zie voorbeeld AH)
  9. Bereik
    Check wanneer je jouw berichtjes plaatst. Je kunt namelijk in de statistieken zien wanneer jouw fans online zijn. Handig om dan rond deze tijden te posten! Zo zorg je voor het hoogste bereik onder je fans. Deze informatie vind je onder statistieken -> berichten. In de afbeelding is af te lezen dat er op zondag de meeste mensen online zijn rond 21:00 uur. Plaats dus dan jouw bericht.

Er zijn verschillende mogelijkheden die je kan toepassen om een goede post te maken. De truc is om hierin te variëren en voor je volgers interessant te blijven. Maak het niet te moeilijk en betrek je volgers bij je berichten.

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *