Social media marketing

Gewoon beginnen met social media is niet moeilijk. Het gericht starten op social media en succesvol social media marketing bedrijven is een stuk lastiger. Toch hebben veel organisaties vaak de neiging om hun doelen te negeren en maar te beginnen op de verschillende social media kanalen. Het is niet vreemd dat er daardoor een groot verschil ontstaat tussen de doelen van de organisatie en de resultaten die social media marketing opleveren.

Door de werking van sociale media hebben organisaties niet meer de macht om hun merk volledig zelf te beïnvloeden. De merkperceptie wordt vooral bepaald door klanten en gebruikers. Bedrijven hebben nog wel invloed op het vertrouwen. Als klanten een bedrijf niet vertrouwen is je merk kansloos verloren. Vertrouwen ze je wel, dan kunnen ze als merkambassadeurs van enorme waarde zijn. Dit vertrouwen bouw je op door authenticiteit en transparantie in alle communicatie in social media.

Social media marketing is een mix van mogelijkheden, platforms, doelgroepen, regels en etiquette in het social media landschap. Hiermee doelgericht en succesvol om te gaan vergt veel kennis en expertise. Both social heeft deze kennis en ervaring in het effectief inzetten van social media vanuit verschillende marketing oogpunten.

Enkele belangrijke aspecten van social media marketing zijn:

[both-child-pages]