Social media monitoring

Wie praat er over mijn merk of organisatie? En waarover praten ze? En is het dan positief of negatief? Wat is je imago op het web? Weet jij het? Social media monitoring geeft hierop de antwoorden.

In de nog altijd groeiende social media wordt het steeds belangrijker om op de hoogte te blijven van conversaties over de eigen organisatie, het merk, de producten en of de services. Deze online conversaties hebben grote invloed op de naams- of merkbekendheid en de reputatie. Een goede social media monitoring is hierbij onmisbaar. Handmatig bijhouden is onmogelijk. De hoeveelheid bronnen en berichten is zo omvangrijk dat het inzetten van social media monitoring tools noodzakelijk is.

Het effectief inzetten van social media monitoring tools gaat verder dan het installeren van een softwarepakketje. U wilt weten wat er over uw organisatie, uw merk, producten en services verteld wordt. En dat op de verschillende social media kanalen. En u wilt weten hoe u daarmee om moet gaan. En hoe deze gegevens te vertalen naar bruikbare en overzichtelijke rapportages om data om te zetten naar online acties. Hoe moet dat precies? Both social heeft hiervoor 2 oplossingen:

  1. De social coaches van Both social helpen en begeleiden u 1-op-1 bij het invoeren van social media monitoring. U houdt de touwtjes zelf in handen en maakt optimaal gebruik van de kennis en kunde van onze coaches.
  2. U volgt een van onze social media cursussen waarna u zelf met social media monitoring aan de slag kunt. Uiteraard kunt u altijd weer een social coach inschakelen wanneer u daar behoefte aan heeft.

Hoe dan ook, de social coaches van Both social helpen u bij uw social media monitoring. Neem contact op met de coaches van Both social, we maken graag een afspraak om te vertellen wat we voor u kunnen betekenen.