Workshop: Social media in de bouw

Social media in je bouwbedrijf of bij de opleiding gerelateerd aan de bouw inzetten? Wil je beginnen, maar weet je niet precies hoe? Of ben je al voorzichtig aan het experimenteren, maar heb je nog geen concreet social media plan? Of wil je gewoon beter, en wil je stappen maken? Tijdens de workshop social media in de bouw leg je een basis voor een succesvolle start.

Inhoud

In één dagdeel maak je kennis met social media en wat het gebruik ervan kan opleveren voor je werk. Door het gebruik van veel praktische voorbeelden, best practices en concrete informatie krijg je tijdens de workshop direct inspiratie voor je eigen social media strategie. Uit eerdere onderzoeken bleek al dat er nog grote kansen voor bouwbedrijven liggen op het gebied van social media, en ook wij schreven hier al eens over. Deze worden te vaak onbenut gelaten door met name gebrek aan kennis.

Social media zijn een goed middel om door mensen gevonden te worden, en social media ondersteunen in een snelle communicatie met je (toekomstige) klant. Je leert je eigen kanalen zo inrichten dat je je eigen doelgroep bereikt, en zo sneller en beter zichtbaar bent op social media. Na de workshop kun je vragen van je doelgroep beantwoorden en draag je zorg voor het breed informeren van je doelgroep. Zo ben je in staat om aan de hand van praktijkvoorbeelden en efficiënte handvaten je eigen organisatie op de kaart te zetten.

Doelgroep

De workshop social media in de bouw is bedoeld voor producenten van asfalt, beton, cement en betonwaren, steenfabrieken, timmerbedrijven, glas- en glasbewerkende bedrijven, constructiewerkplaatsen, producenten van metalen, ramen, deuren en kozijnen en architecten.

Programma

In de workshop komen de volgende onderwerpen aan bod

  • Do’s en don’ts op social media gebied
  • Mogelijkheden van social media
  • Praktische tips voor Twitter, Facebook en LinkedIn
  • Social media voorbeelden uit de bouw
  • Je eigen social media strategie opzetten

Praktische informatie

  • De workshop kan worden gegeven op locatie, of bij Both Social, Moutlaan 25, Enschede
  • Voorafgaand neemt de trainer contact op om verwachtingen en leerdoelen af te stemmen
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen
  • Bij deelname is het nodig om je eigen laptop of tablet mee te nemen
  • Je dient in het bezit te zijn van de wachtwoorden van de social media accounts
  • De workshop volg je (bij voorkeur) alleen met werknemers uit je eigen organisatie. Hierdoor wordt er met eventueel vertrouwelijke gegevens zorgvuldig omgegaan
  • Na afloop ontvang je een certificaat als bewijs voor je deelname

De prijs voor deze workshop is op aanvraag.