Workshop: Social media in de zorg

Werkzaam in de zorg en nieuwsgierig naar social media? Wil je weten wat hoe je social media in kunt zetten en wat het je kan bieden? In samenwerking met de Universiteit Twente deed Both Social onderzoek naar het social media gebruik onder zorginstellingen. Op basis hiervan is de praktisch ingestelde workshop social media in de zorg ontwikkeld.

Inhoud

In één dagdeel maak je kennis met social media en wat het gebruik ervan kan opleveren voor je werk. Je stelt een social media strategie op en leert hoe je social media in kunt zetten voor een groter bereik. Social media zijn een goed middel om door mensen gevonden te worden, en social media ondersteunen in een snelle communicatie met je (toekomstige) klant. Je leert je eigen kanalen zo inrichten dat je je eigen doelgroep bereikt, en zo sneller en beter zichtbaar bent op social media. Na de workshop kun je vragen van je doelgroep beantwoorden en draag je zorg voor het breed informeren van je doelgroep. Zo ben je in staat om aan de hand van praktijkvoorbeelden en efficiënte handvaten je eigen zorgorganisatie op de kaart te zetten.

Doelgroep

De workshop social media in de zorg is bedoeld voor bestuurders, zorgprofessionals en ondersteunend personeel in de sectoren zorg en welzijn of aanverwante sectoren, die nog niet (precies) weten wat social media zijn, maar er meer over willen weten en het praktisch in willen zetten voor hun organisatie.

Programma

In de workshop komen de volgende onderwerpen aan bod

  • Do’s en don’ts op social media gebied
  • Mogelijkheden van social media
  • Praktische tips voor Twitter, Facebook en LinkedIn
  • Social media voorbeelden uit de zorg
  • Je eigen social media strategie opzetten

Praktische informatie

  • De workshop kan in-house worden gegeven, of bij Both Social, Moutlaan 25, Enschede
  • Voorafgaand neemt de trainer contact op om verwachtingen en leerdoelen af te stemmen
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen
  • Bij deelname is het nodig om je eigen laptop of tablet mee te nemen
  • Je dient in het bezit te zijn van de wachtwoorden van de social media accounts
  • De workshop volg je (bij voorkeur) alleen met werknemers uit je eigen organisatie. Hierdoor wordt er met eventueel vertrouwelijke gegevens zorgvuldig omgegaan
  • Na afloop ontvang je een certificaat als bewijs voor je deelname

De prijs voor deze workshop is op aanvraag.