De mens verandert niet in zijn gedrag. Ondanks alle nieuwe media toepassingen is onze behoefte tot communicatie niet afgenomen, sterker nog, hij is alleen maar sterker geworden. Ook andere gedragingen zijn niets nieuws.
Zo ging op 5 juli het bericht op Twitter de ronde dat in de film Back to the Future 2 de datum in de toekomst 5 juli 2010 zou zijn. Een simpele zoekopdracht op Google zou genoeg geweest zijn om dit bericht te ontkrachten. Het was immers 21 oktober 2015
Toch werd dit bericht meerdere malen ge-retweet ( het herhalen van een bericht). Binnen de korste keren geloofde mensen dat 5 juli de dag van Back to the Future was. Hieruit bleek wederom dat mensen kudde dieren zijn, hoe erg we ook proberen om onszelf in een individualistische samenleving te praten.
Het gedrag en de behoeftes zijn niet veranderd, maar de tools zijn veranderd. Nieuwe leiders zijn opgestaan, Berichten van een enkel individu kunnen sneller en gemakkelijker een groot aantal mensen bereiken. En wat betreft de Back to the Future day … Die duurt nog even!