Adverteerder zetten Social Media steeds meer in. Doel is om effectief de doelgroep te bereiken. Nadeel is echter dat bestaande methodes niet meer werken. De hagelschot methode (geen wetenschappelijke methode) is werkt in social media niet. Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te benaderen en dan maar hopen dat de juiste ertussen zit.
Verder is het ook geen digitale folder waar mensen lid van worden. Het gaat erom dat de community op een juiste manier wordt opgezet. En hier wil ik het verschil aantonen tussen de UT en de Amerikaanse universiteiten.

Op de Amerikaanse universiteit Harvard is het meer gekoppeld aan het beleid. Berichten, zoals nieuws, worden via Facebook en Twitter verspreidt, de community is actief, aan de facebook pagina is veel werk besteed. Dit resulteert in een welkomstpagina en medewerkers participeren in de discussie. Op de homepage staan logotjes van de betreffende sociale kanalen.
Op de Universiteit Twente is bedacht dat dit een leuk idee is. Er is dus een facebook pagina, die niet is ingericht volgens de huiskleuren, waar op de website geen of moeilijk een link naar toe is te vinden. Het wordt nog gezien als iets erbij, een hype, een digitale folder en niet via iets dat je serieus moet nemen. Het wordt gezien als een hype en niet een serieus communicatie kanaal.