Veel social media strategieën gaan voorbij aan een belangrijk aspect: Clicks and Bricks. Waar we tijdens de millenium wissel allemaal dachten dat Internet voor lege winkelstraten zou gaan zorgen, daar weten we nu van dat dit niet gebeurd is.
Zoals ik eerder al eens schreef is social media geen revolutie. Het is een evolutie. De nieuwe tools stellen ons in staat om sneller dan ooit te communiceren, maar het blijft communicatie. Vandaar dat social media niet los gezien kan worden van het offline leven. Vaak wordt er een website gepubliceerd, maar geen facebook fan page. Twitter is nog iets wat je het meest ziet op offline media.
Helemaal omdat we dankzij de mobiel altijd en overal verbonden zijn. Toch valt het me tegen hoeveel bedrijven die met social media bezig zijn dit inzetten in de offline communicatie. De logo’s van Facebook kan je hiervoor gewoon gebruiken. Het zou dus niet zo moeilijk moeten zijn om on- en offline communicatie verder te integreren.
De onderstaande foto is gemaakt op het station van Deventer. Een uitzondering tot nu toe, maar in de toekomst zal je dit meer en meer zien.