Het meten van je social media campagne met Google Analytics

Google Analytics biedt de mogelijkheid om jouw social media campagne te meten. Hiermee kan je op een effectieve wijze bijhouden hoe je eigen social media ROI is. Om dit te realiseren moet je in Google Analytics de social media bronnen aangeven die jij wilt gaan gebruiken.

Dit doe je als volgt:
1. Login bij je Google Analytics account
2. Klik op de website die je wilt aanpassen
3. Klik vervolgens op geavanceerde segmenten
4. Klik op “Nieuw aangepast segment maken”
5. Op de geavanceerde segmenten pagina op “Dimensies” en dan “verkeersbronnen”
6. Klik op Bron en dan geef je hier je social media kanaal in, bijvoorbeeld twitter.com
7. Ga door totdat je al jouw campagne bronnen hebt gehad
8. Geef je segment een naam en klik vervolgens op Segment Maken

Nu is er een geavanceerd segment aangemaakt waarmee je jouw social media campagne kan meten. Onderstaand nog een filmpje hierover, echter is dit zonder geluid.

[youtube]http://youtu.be/skG7Lnl-nf0[/youtube]

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *