We hebben de afgelopen week weer van alles zien gebeuren in het grote blauwe rijk. Facebook introduceert een nieuw aantal functies die je Facebook, in mijn beleving interactiever en dynamischer maken. Zo zijn er real time updates, waardoor je kan zien wat jouw vrienden op dat moment doen op Facebook. Bijvoorbeeld het plaatsen van comments of likes.
Ten tweede zijn de updates in je wall veranderd. Grotere foto’s en je kan aangeven in hoeverre je post belangrijk vind om te zien en krijg je na lange tijd inloggen een samenvatting. Wanneer post niet belangrijk zijn, krijg je deze ook niet te zien. Als marketeer zijnde, moet je dus interessante berichten plaatsen, anders komt het niet op de wall van je fan.
Een andere functie die toegevoegd is, is de subscribe button. Waarmee je mensen kan volgen. Dit is net zoiets als pagina’s binnen Facebook, maar dan voor mensen. Personal branding wordt dat genoemd. Mijn mening, ik denk dat het handig is om jezelf op die manier te profileren als ‘brand’. Handig voor mensen die zichzelf willen profileren. Bijvoorbeeld acteurs, artiesten en bloggers.
Als marketeer biedt dat natuurlijk kansen voor klanten om personal branding verder interactief te maken en te combineren in Facebook. Iemand heeft de mogelijkheid om een verhaal op te zetten rondom zijn ‘image’.