Hoe zet de reisbranche social media in? Om hier een beeld van te geven, analyseren we de KLM social media case. KLM is erg actief op social media en heeft een aantal inspirerende voorbeelden, waar ondernemers en marketing managers veel van leren.
We bespreken de viral campagne, KLM Facebook en KLM Twitter.
KLM Viral campagne.

KLM had een actie ‘KLM surprise’ actie opgezet . Een viral campagne om saaie wachttijden leuker te maken. Een gedurfde actie, want KLM haalde informatie van het internet af en kocht voor de mensen een persoonlijk cadeautje. Is dit stalking of vriendelijk? Bekijke de video:
[youtube]http://youtu.be/pqHWAE8GDEk[/youtube]
Hoe dan ook, het is een perfecte virale campagne. En erg leuk bedacht. Hoe doen ze het verder?
Met meer dan 828.000 Likes, mag je de KLM Facebookpagina een succes noemen. Met een uitgebreide Facebookpagina, hebben ze meer dan genoeg vermaak voor de bezoeker om een Like te verkrijgen: een welkomspagina,couponpagina: holidaycards, KLm passport, waar je een app kan downloaden, KLM worldwide pagina, Cocreatie pagina: Bright ideas en de IFlymagazinepagina.


De Twitter van KLM wordt gebruikt als Update kanaal en om klanten te woord te staan voor en na het reizen. En dit gebeurt dan ook volop. Directe replys, maken het Twitter kanaal levendig en interactief. Met meer dan 213.000 volgers, heeft KLM een goed zicht wat klanten willen. Het mooie hiervan is, is dat directe updates / reclame gelijk aan de volgers wordt getoond.

Wilt u weten of uw bedrijf net zo succesvol social media in kan zetten als KLM? Bekijk de social media kansenscan en start vandaag nog. Of blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief .