Als consument volgen veel mensen bedrijven op Twitter of vinden zij een bedrijf leuk op Facebook. Het bedrijf met het meeste aantal likes is, hoe verassend, Facebook. Daarna komen YouTube, Coca-Cola, Disney en MTV. Met een stijging van 39% is de grootste stijger op dit moment Nokia. Een kijkje op hun Facebook pagina laat zien dat zij veel gebruik maken van hoge resolutie foto’s. Dat is één van de tips om het bereik van jouw bedrijf te vergroten en om meer likes te verzamelen. Lees hier de rest van de tips:
1. Plaats hoge resolutie foto’s
Facebook heeft het mogelijk gemaakt om foto’s met een resolutie van 2048 x 2048 te plaatsen. Een bezoekje aan een pagina met grote en scherpe foto’s maakt het voor een bezoeker plezierig om verder te kijken op de pagina. De aantrekkelijkheid van jouw Facebook bedrijfspagina wordt vergroot en een foto zegt immers meer dan duizend woorden. In Facebook termen: een foto is 1000 likes waard!

2. Maak gebruik van quotes
Het plaatsen van quotes schijnt de meest makkelijk manier te zijn om veel likes en shares te genereren. Shares zijn het aantal mensen die jouw Facebook bericht delen op hun eigen Facebook pagina. Waarom quotes meer likes en shares krijgen dan gewone quotes? Quotes zijn inspirerend en mensen herkennen zich vaak in deze quotes. Hieronder een quote van Disney die in korte tijd meer dan 240.000 likes en 42.000 shares realiseerde!
3. Vraag het de fans
De meest makkelijke manier om comments te krijgen op een Facebook bericht is het plaatsen van een vraag. Naast de functies ‘Update Status’ en ‘Add Photo/Video’ bevindt zich de functie ‘Ask Question’. Met deze functie kan een vraag gesteld worden en kunnen antwoorden toegevoegd worden door de zender en door de ontvanger van het bericht. Op deze manier worden fans van jouw Facebook pagina getriggerd om een reactie te plaatsen.

4. Laat fans een bijschrift bedenken
Plaats eerst een foto en laat fans een bijschrift bedenken. Een grappige of droevige foto maakt het voor fans makkelijk om een uitgesproken mening te vormen over een bepaald onderwerp. Wanneer deze mening creatief, controversieel of erg grappig is zijn fans eerder geneigd om deze met anderen te delen. Plaats dus een originele foto en laat jouw fans een bijschrift bedenken en op die manier doe je zelf ook veel inspiratie en nieuwe ideeën op!

Laat ons weten of deze tips geholpen hebben bij het verzamelen van comments, shares en likes op jouw Facebook bedrijfspagina!
Wil jij weten wat Facebook voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.
Elles
Hoe kan je als bedrijfspagina zien wie jouw bericht op facebook heeft gedeeld, als deze mensen niet de (persoonlijke) vrienden van jou als beheerder van de bedrijfspagina zijn?
Katelyn
Could you tell me the number for ? Viagra 100mg officers see patients ten half-day sessions per week with mobile phone access to the