Facebook is komen overwaaien vanuit de Verenigde Staten. Al is die wind eerder te definiëren als een wervelstorm. In totaal zijn 347 miljoen Europeanen actief op social media platforms waarvan 62% op Facebook. Maar hoe gebruiken Europeanen Facebook? De cijfers zijn afkomstig van een onderzoek van ComScore.
1.
Inwoners van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland besteden de meeste tijd aan Facebook. 32% van hun tijd zitten zij op de nieuwspagina van Facebook. De pagina waarin status updates van vrienden en bedrijven te zien zijn. Op deze pagina zijn ook de advertenties zichtbaar, maar daar wordt niet vaak op geklikt.

2.
Veel Europese Facebook gebruikers hebben een connectie met een bedrijfspagina. Dit houdt in dat zij ooit een bedrijf hebben geliked, een comment hebben geplaatst, een status update hebben geshared of hebben ingecheckt. Bedrijven als H&M en Zara zijn de meest populaire Facebook bedrijfspagina’s van Europa.
3.
Europese Facebook gebruikers die een connectie hebben met een bedrijfspagina zijn eerder geneigd om de website van dat bedrijf te bezoeken. Iemand die bijvoorbeeld een status update van Zara heeft geliked is 3,6 keer meer geneigd om www.zara.nl te bezoeken als iemand die dat niet gedaan heeft.

4.
Europese Facebook gebruikers zijn vatbaar voor betaalde advertenties. Zo werd met een campagne van het bedrijf ASOS geëxperimenteerd. Een betaalde Facebook advertentie realiseerde een stijging van 130% in het koopgedrag op de website van ASOS gedurende 4 weken.
Wil jij weten wat Facebook voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.