Twitter kan tijdens een evenement van toegevoegde waarde zijn, zowel voor, tijdens als na het evenement. Hieronder een aantal stappen die je kan zetten om Twitter te gebruiken voor een evenement.
Voor het evenement:
-Maak een Twitter account aan voor het evenement en zorg dat mensen alvast preview informatie krijgen.
– Zorg voor een uniforme hashtag en maak deze bekend voor het evenement via website, flyer en natuurlijk Twitter.
– Registreer je hashtag via tagdef.com.
– Monitor de hashtag en retweet potentiële bezoekers.
Tijdens het evenement:
– Monitor de hashtag intensief en retweet bezoekers.
– Zorg voor gratis en open internet verbinding voor optimale buzz.
– Maak een Twitter fountain aan via twitterwall.me, anothertweetonthewall.com of visibletweets.com en projecteer deze op een witte muur / groot scherm.
Na het evenement:
– Maak een samenvatting van de dag met foto’s en verspreid deze via Twitter., Facebook, blog etc.
– Ga in gesprek met bezoekers van het evenement.
– Kondig eventueel alvast het volgende evenement aan.
Wil jij weten wat Twitter voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.
Roy
livewall.nl is ook een goede/mooie optie