Het toenemende gebruik van foto’s op social media

Afbeeldingen gaan een steeds grotere rol spelen binnen social media. LinkedIn introduceert het delen van afbeeldingen, presentaties en documenten. Instagram en Pinterest worden steeds populairder, waardoor andere sociale media niet achter kunnen blijven. 

LinkedIn & Twitter
LinkedIn heeft de mogelijkheid om je profiel uit te breiden met foto’s, video’s en presentaties. Ook kun je foto’s, video’s en presentaties delen met zakelijke vrienden bij ‘status updates’. In Nederland zullen deze nieuwe toepassingen de komende weken worden introduceert.

Niet alleen LinkedIn breidt de mogelijkheden uit met onder andere afbeeldingen, ook Twitter blijft niet achter. Twitter introduceert een nieuwe update waardoor het mogelijk is om sneller foto’s te delen met je vrienden! En na het uploaden van je foto, krijg je gelijk een preview op je gehele scherm te zien, in plaats van een kleine preview van je foto. Foto’s worden bijgehouden in een afbeeldingenmap die snel op te roepen is via het foto-icoontje. Wanneer men een  bericht schrijft zijn ook de avatar en volledige gebruikersnaam ziet. Hierdoor krijgt de persoon een indruk hoe de tweet eruit komt te zien. Deze update is per direct beschikbaar.

Andere belangrijke foto kanalen
Instagram en Pinterest zijn voorbeelden van social media die gebruik maken van foto’s. Bij Instagram is het mogelijk om foto’s van je mobiele telefoon delen en ook bewerken naar bijvoorbeeld een retrolook. Echter is het bijzondere aan Instagram dat het ook een social network is, je kunt net als bij Twitter gebruikers gaan volgen en andere mensen kunnen jou weer volgen. Je kunt je foto’s eenvoudig bewerken en delen via Facebook of Twitter. Instagram wordt steeds populairder, dat is te merken aan het aantal actieve gebruikers van 80.000.000 in twee jaar tijd. Ook bedrijven maken gebruik van Instagram of foto’s te delen, bijvoorbeeld Starbucks die inmiddels 781.000 volgers hebben.

Conclusie
Het is algemeen bekend dat beelden meer zeggen dan woorden. Met afbeeldingen is het veel gemakkelijker om iets te vertellen en hierbij een beeld te schetsen.  Daarnaast hebben beelden een herinnering functie, mensen onthouden beelden sneller dan tekst. Afbeeldingen zijn snel te delen via de huidige sociale media en smartphones en dus maken social media kanalen ook veelvuldig gebruik van afbeeldingen. In de toekomst zullen deze sites hun service steeds verder blijven ontwikkelen om de consument tevreden te blijven stellen.  Wij zijn benieuwd naar de volgende ontwikkelingen van social media in de toekomst!

Welke social media ontwikkelingen zouden jullie interessant vinden voor de toekomst?

tumblr-infographic

 

 

5 Comments

  • juni 5, 2013

    Bert Wiefkers

    Goed artikel!

    • juni 17, 2013

      Both Social

      Bedankt!

  • juni 6, 2013

    Rein

    Ik geef je helemaal gelijk! Foto’s wordt alleen maar belangrijker wanneer het gaat om viral en delen van content..

    • juni 17, 2013

      Both Social

      Bedankt voor uw reactie!

  • juni 6, 2013

    Het Toenemende Gebruik Van Foto’s Op Social Media – Both Social Media | Rwhat

    […] See on http://www.bothsocial.nl […]

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *