De verschillende klagers op social media

Social media webcare is een vak. Veel webcare teams van verschillende bedrijven zijn dagelijks bezig om de duizenden conversaties online in goede banen te leiden. Daar kan de webcare afdeling van de NS inmiddels over meepraten. 

Afgelopen week kreeg het webcare team van de NS (@ns_online) een bijzondere klager. Donald Duck klaagde dat hij nog geen trein had gezien en vroeg ze zich af waar deze bleef. De NS reageerde op ludieke wijze en er ontstond een vermakelijk gesprek.

 

donal duck webcare

 

Klagende gebruikers geven soms enorme kopzorgen voor de verschillende webcare teams. Toch zijn de klagers grofweg te verdelen in een aantal types. Deze types zijn:

  • Meek customers
  • Aggressive customers
  • High Roller customers
  • Opportunist customers
  • Chronic complaining customers

Hieronder staat in een infographic uitgelegd hoe je met elke type klager om kan gaan:

klagers in social media
Klagers in social media

4 Comments

  • augustus 9, 2013

    De Verschillen In Klagen Op Social Media... - Jouw Persbericht!

    […] leveren klachten ook erg vermakelijke gesprekken op. Het webcare team van de NS (@ns_online) zal inmiddels de nodige ervaring hebben met klachten op de verschillende […]

  • augustus 9, 2013

    Klagen Op Social Media, 5 Types… | Social Media Vergelijker

    […] De verschillende klagers op social media 8 augustus 2013Social media webcare is een vak. Veel webcare teams van verschillende bedrijven zijn dagelijks bezig om de duizenden conversaties online in goede banen te leiden. Daar kan de webcare afdeling van de NS inmiddels over meepraten.  Afgelopen week kreeg het […]Het bericht De verschillende klagers op social media verscheen eerst op Both social media. […] Both social […]

  • augustus 9, 2013

    Verschillen In Klagen Op Social Media… | Online Persberichten - Gratis Persbericht Plaatsen / Versturen

    […] https://www.bothsocial.nl/de-verschillende-types-klagers/ […]

  • november 21, 2013

    De Verschillende Soorten Klagers Op Social Media ← Artikel 247

    […] orginele blog staat op Both social […]

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *