Binnen het social media landschap is LinkedIn een belangrijke speler. In de B2B marketing is LinkedIn wellicht het belangrijkste platform. De LinkedIn bedrijfspagina speelt een belangrijke rol in de ‘presence’ op LinkedIn. Nu heeft LinkedIn aangekondigd dat het op 14 april afscheid neemt van de producten en services pagina.
Eind 2013 heeft LinkedIn de showcases pagina geïntroduceerd. Dit is het alternatief voor de producten en services pagina. De nieuwe pagina’s zijn altijd gelinkt aan de (parent) company page (die heb je dus ook nodig om een showcase page aan te kunnen maken).
Een showcase page is dan ook géén vervanging van de company page, maar een aanvulling erop. In de sidebar van je company page zie je een overzicht van alle showcasepagina’s die erbij horen.
Aanmaken Showcase pagina
Ga naar je bedrijfspagina op LinkedIn. In de rechter boven hoek zie je de optie “bewerken.” Klik op het rechter pijltje. Ga naar Showcase pagina aanmaken:

Nu kan je de pagina een pagina een titel en beheerder opgeven. Zie onderstaand voorbeeld.

Vervolgens klik je op pagina maken en vul je het account verder in:

Als je al deze stappen hebt gedaan, dan heb je inmiddels je eigen sowcase pagina!