Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat Nederlandse beleggers erg actief zijn op social media. Maarliefst 98% van de Nederlandse vermogenden die meededen in het onderzoek is actief op social media. Al deze vermogenden hebben een belegbaar vermogen van tussen de 75.000 en 750.000.
Het onderzoek wees verder uit dat meer dan 50% van de ondervraagden financiële bedrijven volgt en met ze interacteert via social media. Ook bleek dat 40% van de ondervraagden gebruik maakt van de social content die zij ontvangen van financiële instanties op social media.
Marcel Molenaar die Head of Marketing Solutions is bij LinkedIn BeNeLux zegt in het onderzoek het volgende: “Nu financiële instellingen worstelen met hun reputatie en een goede klantenservice daardoor steeds belangrijker wordt is het bemoedigend om te zien dat er voor hen grote kansen liggen om via social media met deze groep in contact te komen. Vermogende Nederlanders geven aan dat met name een verbeterde klantenservice en updates rondom producten en diensten via social media worden gezien als zeer waardevol.”
Het gehele onderzoek is hieronder te de slideshare te zien: