Nederland is een evenementenmaatschappij. Nergens ter wereld zijn in de zomer zoveel festivals en bijna wekelijks vinden er door het hele land vakbeurzen, seminars en conferenties plaats. De Nederlander gaat graag naar evenementen, zowel hobbymatig als beroepsmatig en de rek lijkt hier voorlopig nog niet uit.
Social media zijn een essentieel onderdeel geworden van de promotie voor deze evenementen. Social media bieden zowel bezoekers als organisatoren extra mogelijkheden en kansen op een nog betere evenement belevenis. Dat begint al bij de naamsbekendheid van een evenement; de kans is groot dat bezoekers voor het eerst horen van een evenement via Social Media. Daarnaast zijn social media bij uitstek het perfecte medium om het laatste nieuws over een evenement snel te verspreiden onder alle bezoekers. Het mooie is dat dit zowel geldt voor zakelijke conferenties als voor popconcerten. Als event-organisator kun je niet meer om social media heen.
Maar hoe pak je die evenementpromotie via social media nou aan? En wat moet je als bezoeker van zo’n evenement doen om qua social media het maximale uit je bezoek aan het evenement te halen? Precies dat heeft Gryffin media onlangs in een erg mooie en uitgebreide infographic uitgebeeld. Stap voor stap wordt een social media strategie voor zowel organisator als bezoeker uit de doeken gedaan. De infographic geeft eerst een chronologisch tijdsplan waarbij activiteiten van voor, tijdens en na het evenement worden toegelicht en vervolgens biedt de infographic een aantal handige tips per social media kanaal.
Bekijk de infographic hieronder: