Hoewel social media veel meer is dan een wedstrijdje wie de meeste volgers heeft, is het nog altijd erg interessant om relevante volgers voor je social media kanalen te vinden. Het genereren van volgers is bij veel social media campagnes een belangrijk onderdeel, en hoewel er inmiddels erg veel manieren bekend zijn om dat te doen, is het natuurlijk minstens zo belangrijk om die volgers niet meer kwijt te raken. Over hoe je er voor zorgt dat dat laatste niet gebeurt, is veel minder bekend.
Om meer te weten te komen over het ontvolg gedrag van gebruikers hebben Buzzstream en Fractl een onderzoek gehouden onder ruim 900 respondenten om meer te weten te komen over de redenen waarom mensen merken ontvolgen. De resultaten van dit onderzoek zijn terug te vinden in de onderstaande infographic.
Hoewel de resultaten wellicht logisch klinken, zijn er ook een aantal uitkomsten die we hieronder graag nog even uitlichten:
-Op Facebook maakt een bedrijf de meeste kans om een volger te verliezen
-Maarliefst 49% van de respondenten geeft aan nooit een bedrijf te ontvolgen op LinkedIn
-Meer dan 50% van de respondenten geeft aan dat ze het belangrijk vinden dat elke post nieuwe content bevat
-21% van de respondenten geeft aan dat ze een merk ontvolgen als de content repetitief en saai is
Bekijk de hele infographic hieronder: