Onlangs deelden we al onze case voor Vencer Cars, maar dat succes van het promoten van een auto op social media staat niet op zichzelf. In een recent verschenen Infographic over social media en de aanschaf van een auto staan een paar mooie cijfers hierover.
De meest opmerkelijke statistiek uit de infographic van Crowdtap is dat maar liefst 87 procent van de respondenten het commentaar van vrienden op social media laat meewegen bij de aanschaf van een nieuwe auto. Ook een verrassende uitkomst is dat 80 procent van de ondervraagden hun sociale netwerk meer vertrouwd dan een verkoper bij advies over de aanschaf van een nieuwe auto.
Wanneer mensen zich verdiepen in de aanschaf van een nieuwe auto maken ze in 87% van de gevallen inmiddels gebruik van social media, 68% van de respondenten heeft zelfs al eens een auto gevonden via een social media kanaal die ze later aangeschaft hebben. 1/3e van de ondervraagden zal waarschijnlijk de autodealer waar de auto is aangeschaft een online review geven.
Bijzonder uitgesproken cijfers, die weliswaar gelden voor de Amerikaanse markt, maar die het belang van social media zeker onderschrijven, ook voor Nederlandse bedrijven.
Bekijk de volledige infographic hieronder: