Of je nou een zakelijke beurs organiseert of een dance feest, social media zijn in beide gevallen erg geschikt om je evenement onder de aandacht te brengen. In deze uitgebreide infographic worden een aantal handige tips gegeven over het gebruik van social media voor evenementen.
Social media is tijdens evenementen niet meer weg te denken. Of het nu gaat om popconcerten, vakbeurzen, een B2B evenement of een consumenten beurs, social media wordt altijd ingezet. Social media tijdens evenementen is vaak nog een ondergeschoven kindje en wordt er vooral even bijgedaan.
Toch komen er steeds meer mogelijkheden bij. De opkomst van nieuwe social media, zoals Instagram, SnapChat en Periscope, geven nieuwe mogelijkheden aan de beleving van een evenement. Naast de uiteraard al bestaande mogelijkheden via Twitter, Facebook en LinkedIn.
Voor het evenement
Voor het evenement zijn er een aantal dingen die je kan doen om bezoekers alvast warm te maken voor het evenement:
- Creëer een unieke hashtag
- Maak een evenement aan op Facebook
- Zorg voor regelmatige updates
- Zoek de dialoog
- Plan social media posts in voor tijdens het evenement
Tijdens het evenement
Tijdens het evenement zijn een aantal zaken van belang:
- Monitor wat er tijdens het evenement gezegd wordt op social media
- Gebruik live streaming via Periscope of Meerkat om buitenstaanders bij je evenement te betrekken.
Na het evenement
Na het evenement dien je rekening te houden met de volgende zaken:
- Plaats foto’s van deelnemers aan het evenement
- Geef antwoord op vragen die er nog zijn
- Geef stukjes van je Periscope of Meerkat video weg.
- Noem alvast het volgende evenement
