LinkedIn wordt door veel bedrijven gebruikt om zakelijke contacten te leggen, om interesse te wekken voor je bedrijf en om zo veel mogelijk bekendheid te creëren. Veel bedrijven hebben echter alleen een bedrijfspagina. Echter, het bereik en het aantal weergaven kan flink toenemen wanneer je ervoor kiest om ook Pulse te gaan gebruiken. Maar waar zitten nou precies de verschillen?
Wat een bedrijfspagina op LinkedIn is, is over het algemeen wel bekend. Je schrijft content vanuit je bedrijfsnaam en gebruikers kunnen die content liken en uw pagina vervolgens volgen. Bij LinkedIn Pulse werkt het enigszins anders. Met Pulse zijn uw berichten gekoppeld aan u als individu, waardoor jouw eigen netwerk de berichten ziet. De kracht van Pulse zit eigenlijk in het venster wanneer je Pulse opent. Hier zie je de wereldwijde topberichten, maar kun je ook filteren op een bepaalde categorie, waar jouw bericht dan bij komt te staan.
Hoe werkt Pulse
Met Pulse kun je aantrekkelijke en informatieve (blog)berichten publiceren. Reclame maken kan door de link naar uw website te plaatsen. LinkedIn Pulse is een uitstekende tool om te publiceren en know-how en expertises te delen. Dit is zeer positief voor de publiciteit van jouw bedrijf.
Wil je Pulse openen, kun je op de homepagina onder de kop interesses naar Pulse gaan. Vervolgens zie je daar de tijdlijn. Zelf berichten plaatsen kan tot op heden alleen nog maar via de Engelse LinkedIn. Hier staat de mogelijkheid om een bericht te plaatsen (publish a post). LinkedIn is bezig om het internationaal mogelijk te maken.
Kom je vervolgens bij Pulse, staat links een categorieënknop. Als je hier op klikt staan er verschillende categorieën waar je op kunt filteren.
Voordelen
LinkedIn Pulse heeft voordelen die misschien wel erg aangenaam zijn voor uw bedrijf:
- Aangename resultaten in zoekmachines en op LinkedIn zelf.
- Uw persoonlijk profiel wordt aantrekkelijker en krijgt meer volgers.
- Meer bereik door notificaties die naar uw volgers worden verzonden.
- Een sneeuwbaleffect: hoe meer weergaven, hoe zichtbaarder uw content wordt wat leidt tot nog meer weergaven.
Traffic
LinkedIn Pulse is een goede manier om meer traffic naar uw eigen website te krijgen. Dit kan door links in je berichten toe te voegen. Dit kan verstopt in een banner, via een hulpbron voor meer informatie en als een manier om meer gratis informatie te krijgen. Met dit laatste kun je de lezer aanbevelen om een emailadres op de website in te vullen om meer informatie te krijgen. Een win-win systeem.
Data
Met Pulse heb je minder mogelijkheid tot het analyseren van data. Met een bedrijfspagina zie je precies hoeveel kliks, interactie en hoeveel indruk je bericht heeft gemaakt. Bij Pulse zie je echter alleen hoe vaak een bericht bekeken is en hoeveel likes en comments je hebt.
Publiek
Met Pulse gaat het verbinden met mensen veel makkelijker, omdat je elkaars profiel interessant vindt. Individuen verbinden zich veel vaker met elkaar, dan wanneer een individu dat doet met een bedrijfspagina. Met het gebruik van Pulse, zal je dus meer publiek krijgen dan wanneer je enkel een bedrijfspagina hebt.
Pulse is een uitstekend middel om meer uit LinkedIn voor je bedrijf te halen. Het heeft voordelen, maar ook nadelen. Zo schrijf je berichten vanuit je eigen naam, en niet vanuit je bedrijfspagina. Daarnaast is het analyseren van data lastiger. Maar toch zorgt Pulse voor veel meer bereik en weergaven. Hoewel Pulse nog niet vanuit de Nederlandse taalinstellingen kan worden gebruikt, biedt het zeker veel positieve mogelijkheden om naast je bedrijfspagina te gaan gebruiken.