Het starten van een Facebookcampagne behoort nog altijd tot een van de beste manieren om jouw doelgroep uit te breiden. Echter is het voor veel mensen nog altijd lastig om hiermee te beginnen. Nu zijn wij er voor je voor al jouw soorten Social Media trainingen. Waarom zou je als Nederlands bedrijf eigenlijk een Facebookcampagne op poten zetten? Lees snel verder om hier antwoord op te krijgen!
Facebookgebruik in Nederland in cijfers
Het is bij Facebook vrij lastig om inzage te krijgen in de cijfers achter het gebruik van de website. Gelukkig zijn er wel een hoop onderzoeken verrichten verricht naar het gebruik onder de Nederlanders. We zien dat de CPM ongeveer €5 bedraagt per 1000 weergaven. De CPC liggen in Nederland rond de €0,70. Het CTR, ook wel de click through rate, bedraagt in Nederland 1,5%. De Engagementrate is in Nederland 5%. Vooral dit laatste is even belangrijk om bij stil te staan.
De engagementrate is ook wel een berekening die gemaakt wordt van interactie op berichten in de vorm van clicks, reacties, likes, deelacties, pagina-vind-ik-leuks en videoweergaven. Het houdt eigenlijk in welke mate de kijker daadwerkelijk betrokken is bij de Facebook post. Is hij wel aan het opletten en doet hij ook iets tijdens het bekijken van deze pagina?
Goed, wat kan je met die cijfers?
Dit is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar wat kan je met deze cijfers? Aan de hand van de bovenstaande cijfers is het mogelijk om in te zien of bepaalde content wel of niet aanslaat bij het grote publiek. Is het content die de klant leuk vindt dan zal het CTR hoger zijn. Vinden ze het niet zo leuk dan is dit lager. Dit geldt ook voor de engagementrate waarde. Door deze gegevens te analyseren ben je als het ware in staat om veel beter een bepaalde boodschap over te brengen aan de doelgroep van de betreffende doelgroep.
Wat kan je met een Facebook training?
Dankzij een Facebook training ben je in staat om de gegevens uit dit artikel af te lezen en tot een voordeel te maken. Tijdens de training zal je voornamelijk gaan kijken naar de KPI’s, deze zijn van cruciaal belang als je een bepaalde campagne op Facebook op poten wilt zetten. Zo wordt er onder andere rekening gehouden met de zichtbaarheid en met de betrokkenheid van het publiek.
Door de training weet je als het ware hoe je op een bepaald aantal onderdelen moet gaan focussen. Wil jij graag hebben dat de doelgroep doorklinkt naar een bepaalde link? Of wil je toch liever dat een bepaalde soort post zoveel mogelijk bekijks weet te behalen. Tijdens de training zullen deze vragen onder andere centraal staan, dit maakt het aanzienlijk makkelijker om een plan van aanpak op te stellen voor het inzetten van een Facebookcampagne. Facebook is nog altijd dé beste manier om het grote publiek te bereiken, als bedrijf zal een Facebookcampagne dan ook het beste zijn wat je maar kunt opzetten.