De periode van het shoppen in de vakantie zal binnenkort in volle gang zijn. De online reclame-platforms zullen een heleboel nieuwe advertentie producten weergeven om ondernemers te helpen om de verkoop te verhogen. Vorige week heeft Facebook gezorgd voor een echte ontwikkeling door een reeks updates door te voeren die het gemakkelijker zullen maken om leuke advertenties te maken. De updates omvatten tijdbesparende sjablonen en bijgewerkte functies voor bedrijven die Facebook Messenger gebruiken. Tijd om hier meer over te weten te komen!
Wat houdt de update eigenlijk in?
Mobiele apparaten hebben het uitdagender gemaakt voor digitale marketeers. Tussen desktops en mobiele apparaten is de kans 50-50 dat het beeld horizontaal of verticaal te zien is. Om hun doelgroep te bereiken, zullen de meeste marketeers twee versies van een bepaalde asset maken. Eén voor de verticale en de andere voor de horizontale versie. Dit proces is tijdrovend, tijdens de vakantieperiode hebben marketeers misschien niet de tijd om hier aan te werken. Een van de nieuwe updates van Facebook is een sjabloonsysteem dat het gemakkelijker maakt om activa in verschillende standen te maken. “We know the holidays are one of the busiest times of the year for many businesses, so having the right resources and skills to manage your business during this time is critical,” schreef Michelle Klein van VP Global Business Marketing. Ze voegde hieraan toe: That’s why today, we’re opening our doors to small businesses to help them prepare for the holiday season and introducing new tools to help them manage their business across our apps more efficiently.”
Om het aantal middelen te verminderen dat nodig is om nieuwe middelen te creëren voor advertentiecampagnes, maakt Facebook het eenvoudiger om verticale gescande middelen te creëren. De nieuwe aanpasbare sjablonen kunnen worden gebruikt voor Verhalen, op Facebook, Instagram en Messenger. Deze nieuwe verticale sjablonen zijn een win-win situatie voor iedereen. Facebook krijgt de kans om de kwaliteit van advertenties op het platform te verhogen door marketingteams mooiere templates te geven. Bedrijven kunnen tijd besparen bij het creëren van middelen voor een enkele advertentiecampagne, dit betekent dat ze tijd over hebben om meer advertentiecampagnes te maken. En meer reclamecampagnes betekenen meer geld voor Facebook.
Een betere communicatie voor de bedrijven
De andere update die het bedrijf introduceerde is een uitbreiding van nieuwe functies voor bedrijven die met klanten communiceren via Facebook Messenger. Eerder in 2019 maakte Facebook het mogelijk voor bedrijven om hun berichten van Messenger en Instagram Direct te beheren vanuit hun Facebook Page Inbox. In de meer recente update zullen functies die beschikbaar zijn in Messenger op Facebook worden toegevoegd aan Instagram Direct. Facebook is bijvoorbeeld van plan om tools zoals directe antwoorden uit te rollen om bedrijven automatisch te laten reageren op eerste berichten en mensen meer informatie te geven over hun bedrijf. Dit is natuurlijk een ontzettend goede ontwikkeling, het laat namelijk zien dat Facebook steeds meer doet om te luisteren naar de ondernemers en bedrijven die de dienst gebruiken.