Het maken van een goede LinkedIn post is nog niet zo eenvoudig als je zou denken. Wil je met succes op LinkedIn posten dan is het van belang dat je de nodige stappen onderneemt om de post te optimaliseren. In dit artikel hebben we alle tips en tricks op een rijtje gezet die je kunt volgen als je met succes op LinkedIn wilt posten. Door je hier aan te houden zal je altijd weer unieke en aantrekkelijke content kunnen posten voor jouw doelgroep.
Maak de teksten lang
Lange teksten werken altijd goed om de aandacht van de lezer vast te houden. Zorg eer wel voor dat de eerste zinnen van de tekst pakkend zijn. De lezer moet namelijk weel door willen lezen. Wanneer ze door willen lezen zullen ze op de ‘klik meer’ knop klikken. Dit heeft op de lange termijn als gevolg dat je een aanzienlijke following kunt creëren.
Schuw video’s niet
Als je succes wilt hebben op LinkedIn is het van belang dat je niet bang moet zijn om LinkedIn video’s te gebruiken. Door een video zorg je voor nog meer betrokkenheid onder de doelgroep. Uit onderzoek blijkt dat ruim 74% van het internetverkeerd al bestaan uit video’s. Door hier op in te spelen weet je zeker dat jouw publiek blijft hangen bij de post. Zo blijkt namelijk dat 59% van de mensen de voorkeur uitgeeft aan een video boven een stuk tekst.
Vergeet de externe links
Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar dit is het niet. Externe links zorgen er namelijk voor dat mensen al snel afhaken bij het lezen. Dit komt met name door het feit dat het een beetje onprofessioneel overkomt. Ook al wil je zoveel mogelijke bezoekers naar jouw website halen, probeer om geen externe links te plaatsen. Zolang je namelijk zorgt voor content die aansluit bij wat je doelgroep wilt zal je vanzelf meer bezoekers krijgen op je site.
Reageer op andere posts
Het is verleidelijk om een post te maken en om vervolgens onder de radar te verdwijnen. Echter is dit niet wat je moet doen als je zoveel mogelijk succes wilt boeken op LinkedIn. Wij raden je aan om altijd te reageren op berichten en posts van connecties. Dit zorgt ervoor dat LinkedIn je op actief zal zetten. Hierdoor word je account beter bekijken dan voorheen, precies wat je als ondernemer wilt.
Zorg voor de interactie
Interactie is van cruciaal belang als je jouw doelgroep naar het bedrijf wilt halen. Wanneer iemand een reactie plaatst onder een post onder de post van iemand anders zal hij de interactie naar zich toe kunnen halen. Dit kun je zelf prima doen door de tijd te nemen om te reageren op content van de ander. Gebruik desnoods wat steekwoorden of smileys om je reactie wat meer kracht bij te zetten. Interactie met het publiek is een must als je LinkedIn op een zo professioneel mogelijke manier in wilt zetten voor jouw bedrijf.