Het merendeel van de bedrijven heeft op dit moment hun advertentiewerkzaamheden op een lager pitje gezet. De reden hierachter? Het Coronavirus wat de economie nagenoeg stil heeft gelegd. Hoewel het in theorie logisch lijkt om dit te doen is dit in de praktijk echter niet zo. Het is juist zo dat adverteren op dit moment belangrijker is dan voorheen. Aangezien niet iedereen weet wat hier de reden voor is hebben we in dit artikel de belangrijkste redenen op een rijtje gezet waarom adverteren op dit moment cruciaal is. Dankzij deze informatie weet je precies waarom jij je advertenties niet zou moeten terug schalen.
1. Er zijn veel mensen online
Op dit moment zitten er ontzettend veel mensen thuis. Of het nu gaat om mensen die werkeloos zijn geworden of om mensen die noodgedwongen thuis zitten, het is een feit dat er online nu veel meer gebruikers zijn. Dit brengt met zich mee dat jouw doelgroep dus veel actiever is dan voorheen. Ze zullen meer content opzoeken via Google en ze zullen zich sneller in een onderwerp verdiepen. Dit biedt jou de kans om hier op in te grijpen. Wanneer alles weer op gang komt is de kans immers aanzienlijk groot dat dit enorme internetverkeer weer zal afnemen. Ben jij er op tijd bij?
2. Er zijn veel minder concurrentie
De meeste bedrijven kiezen ervoor om op dit moment minder aan adverteren te doen. Dit betekent dus dat er op dit moment veel minder concurrentie is dan normaal. Wanneer je besluit om juist nu te gaan adverteren zal je veel beter opvallen in het oog van de klant. Je zal hierdoor zorgen voor meer online vindbaarheid, waardoor de hoeveelheid klanten misschien wel zal toenemen. Zolang je zorgt voor hoogwaardige advertenties die aansluiten bij wat de klant zoekt is er geen reden waarom je achter zou moeten blijven op de concurrent.
3. Je hebt een voorsprong op de rest
Dit punt sluit aan bij de bovenstaande reden. Door op dit moment juist te investeren in advertising ben je in staat om de concurrent voor te blijven. Je zou er daarom alles aan moeten doen om te zorgen voor veel leads. Als de economie vervolgens weer op gang komt zal jij het bedrijf zijn wat tenminste goed de crisis uit is gekomen. Dit geeft je de mogelijkheid om verder te groeien dan ooit tevoren. Zware tijden vormen nu eenmaal echt de sterkste bedrijven. De vraag is dus: hoe ben jij van plan om uit deze crisis te komen?
4. Je kunt veel geld besparen
Wat veel bedrijven niet weten is dat het op dit moment veel voordeliger is dan normaal om aan advertising te doen. Zo zijn er veel bedrijven die je extra leads geven bij leadgeneratiecampagnes. Dit is niet alleen voor leadgeneratie zo, ook de prijzen van de advertenties op Facebook zijn aanzienlijk afgenomen. Door deze voordelige prijzen ben je in staat om op een reguliere manier te adverteren, alleen dan voor een veel lagere prijs dan voorheen.