De beste toevoegingen voor jouw landingspagina

mei 13 2020

De beste toevoegingen voor jouw landingspagina

Een landingspagina is een must voor alle bedrijven die hun internetverkeer naar het volgende niveau willen tillen. Je kunt dit soort pagina’s ook wel zien als een pagina waarin een bepaalde soort content wordt getoond aan de doelgroep die overeenkomt op waar hij of zij naar zoekt. In deze content wordt doorgelinkt naar een bepaalde site. Als ook jij een landingspagina wilt maken dan is het van belang dart je aandacht besteed aan een aantal verschillende onderdelen. We hebben in dit artikel de belangrijkste must have toevoegingen voor een landingspagina op een rijtje gezet.

 

Zorg voor een pakkende titel

Het is natuurlijk de bedoeling dat de klant de content op de landingspagina doorneemt en dat hij of zij wordt aangezet om een bepaalde actie te ondernemen. Door een pakkende titel te kiezen zal je in staat zijn om de aandacht van de klant te trekken. Een goede titel is niet te lang, bevat de juiste acties en zorgt ervoor dat de bezoeker geprikkeld wordt. Wees niet bang om creatief te zijn bij het maken van een pakkende titel, hiermee krijg je het meeste succes.

 

Wees kort en bondig

Een fout die veel mensen maken is dat zij hun landingspagina veel te lang maken. Dit is niet zo handig, het zorgt er namelijk voor dat mensen al snel afhaken bij het lezen. Dit is dan ook de reden dat je voor je landingspagina altijd kort en bondige content moet plaatsen. Het moet er strak uitzien en het moet lekker lopen. Door to the point te zijn en door het simpel te houden zorg je ervoor dat je de bezoeker echt binnen weet te halen.

 

Zorg voor reactiemogelijkheden

Mocht het doel van de landingspagina zijn om de bezoeker over te halen om een bepaalde actie te maken dan is het belangrijk om te zorgen voor reactiemogelijkheden. Het moet makkelijk zijn voor de klant om een bepaalde actie te ondernemen. Stel dat je wilt dat iemand zich aanmeldt voor een nieuwsbrief. Als je dit wilt realiseren moet je ervoor zorgen dat de klant eenvoudig zijn of haar gegevens kan invullen voor de reactie.

 

Maak de site mobiel vriendelijk

Het laatste waar jouw landingspagina aan moet voldoen is mobielvriendelijkheid. Steeds meer mensen gebruiken hun telefoon om bepaalde informatie op te zoeken via het internet. Door de focus te leggen op de mobielvriendelijkheid van je website zorg je ervoor dat iedereen in staat zal zijn om jouw landingspagina te bezoeken en om de juiste actie te ondernemen.

 

Door op deze zaken te letten zorg je ervoor dat jouw landingspagina de juiste vruchten weet af te werpen. Houdt tijdens het maken van een landingspagina natuurlijk ook rekening met de zogeheten SEO waarde om ervoor te zorgen dat hij goed vindbaar zal zijn. Mocht je zelf niet zo technisch zijn of heb je het niet zo met schrijven dan is het altijd mogelijk om een professionele copywriter in te schakelen.

Share Post