De verschillende klagers op social media

voordelen-social-media-by-both-social
aug 08 2013

De verschillende klagers op social media

Social media webcare is een vak. Veel webcare teams van verschillende bedrijven zijn dagelijks bezig om de duizenden conversaties online in goede banen te leiden. Daar kan de webcare afdeling van de NS inmiddels over meepraten. 

Afgelopen week kreeg het webcare team van de NS (@ns_online) een bijzondere klager. Donald Duck klaagde dat hij nog geen trein had gezien en vroeg ze zich af waar deze bleef. De NS reageerde op ludieke wijze en er ontstond een vermakelijk gesprek.

 

donal duck webcare

 

Klagende gebruikers geven soms enorme kopzorgen voor de verschillende webcare teams. Toch zijn de klagers grofweg te verdelen in een aantal types. Deze types zijn:

  • Meek customers
  • Aggressive customers
  • High Roller customers
  • Opportunist customers
  • Chronic complaining customers

Hieronder staat in een infographic uitgelegd hoe je met elke type klager om kan gaan:

klagers in social media

Klagers in social media

Share Post