Ons project is gebaseerd op de prioriteit “het bevorderen van innovatieve en interdisciplinaire benaderingen van STE (A) M lesgeven in het onderwijs ”. Aangezien de EU bang is voor lage reken- en alfabetiseringsvaardigheden, is er een toenemende interesse in het ondersteunen van docenten voor gekwalificeerde onderwijspraktijken. Tegenwoordig hebben 70 miljoen Europeanen een tekort voldoende lees- en schrijfvaardigheid, slechte rekenvaardigheid en digitale vaardigheden. Echter, toekomstige economische groei en sociale vooruitgang zijn afhankelijk van innovatie, technische knowhow en knowhow; de kernvaardigheden voor dit zijn kritisch denken, creativiteit, probleemoplossing, wereldwijde samenwerking en communicatie (bijv. OESO, 2010; Toner, 2011), waardoor STEM-methodologie onmisbaar is voor scholen. Het voorgestelde project dat rond deze EU-context is gestructureerd, beoogt vier hoofdactiviteiten te ontplooien om een effectief gebruik van de STEAM-aanpak in de EU te verspreiden.
Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen van u wanneer u terugkeert naar onze website en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.
U kunt al uw cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.