Een bedrijfsblog

Een bedrijfsblog

In het begin had Both Solutions geen website, alleen een blog. Het was destijds een bewuste keuze om de energie in een blog te steken in plaats van een website. Een goed blog zou immers veel over onze business weergeven. Een goed business blog heeft een aantal voordelen.

Volgens Michael Martine heeft een blog een aantal voordelen:

– Een goed blog leidt tot nieuwe klanten voor je bedrijf. Mensen die blogs lezen, geven meer geld uit online.

– Een blog geeft inzicht in de huidige klanten en in jou, door de commentaren die op blogs worden achtergelaten.

– Het is kanaal waarmee je je doelgroep direct kan bereiken. Hierdoor kan je push media overslaan, doordat je sneller response krijgt.

– Zorgt voor een hogere positie in zoekmachines. Doordat blogs veel updates bevatten, zal de zoekmachine het als een interessante pagina zien.

– Zorgt ervoor dat er een menselijk gezicht bij je bedrijf komt.

– Zorgt ervoor dat je het best mogelijke crisis kanaal hebt. Al met al is het hebben van een bedrijfsblog van essentieel belang voor een moderne internet ondernemer.

Het is van belang om hier een juiste strategie voor te bedenken. Een medewerker extra belasten met het schrijven van een blog zal niet werken. Vaak hebben medewerkers al veel te doen en zal het blog verwaarloosd worden.

Op Internet zijn hier vele voorbeelden van te vinden. Het is van belang om te kijken of de medewerker hiertoe in staat is, zowel in het geval van tijd als in het geval van talent. Mocht hiervoor geen geschikt persoon gevonden worden, dan kan altijd gedacht worden om een extern iemand een blog te laten tikken. Uiteraard is het wel van belang dat de verhalen door een medewerker van de organisatie gecontroleerd worden.

Share Post