Succesvol uw (bedrijfs)evenement promoten via social media

Succesvol uw (bedrijfs)evenement promoten via social media

De promotie van een seminar of evenement is pas succesvol als de juiste doelgroep zich in uw zaal bevindt, nietwaar? Bedrijven die seminar organiseren,  Met onderstaand stappenplan kunt u direct en gericht aan de slag voor social media.

1)  Binnen social media is het uiterst belangrijk om de juiste doelgroep te selecteren en hier prikkelende berichten voor te verzinnen.

2) Om deze doelgroep te vinden, moet ruim van te voren gestart worden. En met ruim bedoelen wij minstens 2 maanden van te voren. Dit is belangrijk, want in deze tijd kan je uitzoeken waar je doelgroep zich bevindt en heb je tijd om het netwerk op te bouwen.

3) Vervolgens ga je de prikkelende berichten inzetten. Let op, want van reclame is men niet van gediend in social media. Subtiele berichten over het evenement, kunnen veel bereiken. De berichten heeft u van te voren bedacht en zijn ingepland.

4) Bedenk goed wat u voor, tijdens en na het evenement doet met social media, bijvoorbeeld het verzinnen van een speciale hashtag.

Lezing Both Solutions

Lezing Both Solutions

Hoe hebben wij dit uitgevoerd voor klanten?

Een aantal van onze cases

Voor verschillende klanten hebben wij succesvol een bedrijfsevenement onder de aandacht gebracht via social media. Met Spin Off Curacao zijn we in staat geweest om ondernmers te interesseren voor een bijeenkomst over ondernemen op Curacao. Het Twitter @spoc_Curacao account heeft uiteindelijk geresulteerd in meer dan 1000 volgers, op LinkedIn zijn er in verschillende groepen discussies over het initiatief ontstaan, het blog jong & ondernemer besteedde aanadacht aan het evenement dankzij de Facebook pagina van SPOC.

Bij de lancering van de Facebook shop van Social Mining hebben wij bijgedragen aan de promotie en een lezing. Zie slides hier. Tijdens de lancering van de Faboshop waren er meer dan 100 mensen uit heel Nederland gekomen om de lancering mee te maken, de inschrijvingen voor het evenement moesten tijdelijk gestaakt worden omdat de capaciteit van de zaal niet toereikend was. Dit alles resulteerde erin dat de eerste Faboshop binnen 24 uur verkocht werd.

De Wijngaert heeft recentlijk een congres gehouden over De toekomst van mensen in organisaties. Dit congres had meer dan 80 aanmeldingen en een goed gevulde zaal. Uiteindelijk was ook dit congres voordat het eindelijk plaatsvond volledig vol. De Wijngaert bereikt via @HRM053  bijna 1000 Twiter volgers. Via de LinkedIn groep HRM Twente is een kleine, maar fanatieke groep ontstaan rond het thema HRM in Twente.

Op dit moment is de promtie voor de huishoud hobbybeurs in volle gang. Op dit moment gebeurt dat via Facebook en Twitter. De eerste resultaten zijn positief en de komende maand zullen er nog een aantal acties gedaan worden om het aantal fans en volgers verder omhoog te trekken. De hashtag op Twitter is #hhhbeurs.

Wilt u weten of uw bedrijf succesvol social media in kan zetten?  Bekijk  de  social media kansenscan en start vandaag nog. Of blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief .

Hier nog een Youtube filmpje met impressies over de ondernemersdag:

[youtube]http://youtu.be/HTLdNnem1MQ[/youtube]

Share Post