Facebook Timeline: Opvallen door ‘likes’ en ‘check-ins’!

Facebook Timeline: Opvallen door ‘likes’ en ‘check-ins’!

Met Facebook Timeline zijn er een aantal interessante functies voor bedrijven bij gekomen op het gebied van social media. Een aantrekkelijke foto op de cover en het benadrukken van mijlpalen in de geschiedenis van jouw organisatie zorgen voor een heldere en aantrekkelijke Facebook pagina.

Door middel van het ‘share’ en ‘highlight’ principe worden memorabele momenten uit de geschiedenis van jouw bedrijf benadrukt en gedeeld met vrienden en partners. In samenwerking met een in het oog springende cover- en profielfoto wordt er misschien wel over jouw Facebook Timeline gesproken, net zoals over die van Fanta, Red Bull en Coca Cola.

 

 

 

 

 

 

 

De advertenties van jouw organisatie of product zullen niet alleen meer aan de rechterzijde (de sponsored page) van de pagina verschijnen, zoals in de oude versie van Facebook, maar ook in het nieuwsoverzicht en op de mobiele versie van Facebook. Wanneer jouw vrienden pagina’s van bedrijven of producten ‘liken’ of ‘inchecken’ bij een bedrijf is het goed mogelijk dat dit in jouw nieuwsoverzicht te zien is. De uitdaging is dus om jouw bedrijf zoveel mogelijk te laten ‘liken’ of te laten ‘inchecken’ aangezien het een vorm van mond tot mond reclame is.

 

 

 

 
Ook de controle voor administrators is uitgebreid met toegang tot de statistieken van jouw Facebook Timeline. Hoe vaak wordt de pagina bekeken? Hoe vaak wordt jouw bedrijf genoemd op andere Facebook pagina’s? En de belangrijkste: hoeveel ‘likes’ of ‘check-ins’ heeft jouw pagina? Dit zijn allemaal vragen waar vanaf nu gemakkelijk antwoord op gegeven wordt door Facebook Statistics.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MtcauYYOntg[/youtube]

Door deze vernieuwingen wordt de marketing van jouw organisatie naar een nieuw level getild. Het ervaren hoeveel mensen over jouw bedrijf praten en hoeveel mensen jouw bedrijf ‘liken’ is interessant en belangrijk omdat Facebook Timeline ervoor zorgt dat vrienden van vrienden die jouw organisatie leuk vinden, of erover praten, die berichten ook zien. Mond-tot-mond-reclame wordt een nieuw leven in geblazen met Facebook Timeline!

Wil je weten wat Facebook Timeline voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Share Post