Pinterest: tips voor een nieuwe manier om jouw bedrijf op de kaart te zetten!

Pinterest: tips voor een nieuwe manier om jouw bedrijf op de kaart te zetten!

In een vorige blog hebben we uitgelegd wat Pinterest is en hoe het werkt. In deze blog gaan we het hebben over wat Pinterest voor jouw bedrijf kan betekenen. Pinterest is nog niet zo populair als Facebook en Twitter, maar het geeft zeker nieuwe en creatieve manieren om jouw bedrijf letterlijk en figuurlijk op de kaart te zetten. Wat betekent Pinterest voor jouw bedrijf en hoe zet je dit social media platform zo effectief mogelijk in?

De lay-out van Pinterest

Pinterest is een social media platform net als Facebook en Twitter en dat betekent dat het allemaal draait om connecting, sharing en interacting. Het reageren op Pinboards en het delen hiervan laat jouw bedrijf of product opvallen. Pinterest gaat uit van het feit dat mensen producten niet kopen van een bedrijf, maar op basis van vrienden die het product leuk vinden en dit delen. Ten tweede onderscheidt Pinterest zich van andere social media platforms door de hoge kwaliteit aan graphics. Dus voor bijvoorbeeld reisbureaus, mode- of keukenbedrijven die veel foto’s, video’s of infographics publiceren is dit een zeer interessant platform.

Ook voor designers, fotograven, architecten en illustrators is Pinterest een podium om bekendheid te genereren. Het delen van kunstwerken, het geven van reacties op andermans werk en het recommanderen van artiesten op Pinterest maken van jou een expert in jouw vakgebied. Dat jij het werk van andere mensen kunt verspreiden door middel van het geven van Pin’s betekent dat anderen jouw werk ook kunnen verspreiden. Zorg ervoor dat de foto’s een link naar de website of blog van jouw bedrijf bevatten.

De groei van Pinterest

Een aantal handige tips voor het gebruik van Pinterest zijn, net als voor alle andere social media platforms, dat je er voldoende tijd in moet steken. Een half uur per dag is voldoende om activiteit te tonen aan jouw volgers. In die tijd is het aan te raden om veel foto’s van anderen te Pinnen, want dat zorgt voor volgers. Zorg ervoor dat jouw prikbord niet vol staat met foto’s, maar houd het eenvoudig, simpel en zorg voor een link naar jouw website om bezoekers daar te krijgen waar je ze wilt hebben. Ook het verbinden van Pinterest met andere social media platforms als Facebook, Twitter en Tumblr blijkt het bezoekersaantal op die platforms te verhogen. En ten slotte de belangrijkste tip: volg de grote leiders in jouw branche om bekend te worden bij een voor jouw bedrijf interessante doelgroep!

De uitdaging is dus om zoveel mogelijk Pin’s te verkrijgen zodat jouw bedrijf bekend wordt bij het publiek. Zoveel mogelijk Pin’s krijg je wanneer je veel volgers hebt en veel volgers krijg je wanneer je veel mensen volgt! Dit is een van de meest essentiële aspecten van social media. En ten slotte is Pinterest een winkeletalage voor jouw bedrijf, want het is een podium om jouw producten te tonen aan volgers. Het toevoegen van een prijskaartje is sinds kort een functie en wanneer volgers jouw product op hun Products-I-Love-Board plaatsen wordt die foto extra krachtig verspreid in Pinterest.

Wil jij weten wat Pinterest voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.

Share Post