[vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” text_align=”left” box_shadow_on_row=”no”][vc_column][vc_column_text]De voordelen van social media zijn legio. De snelheid, de interactie, het bereik en de kosten zijn maar een paar van de vele voordelen die social media kent t.o.v. andere marketing instrumenten en communicatie middelen.
Een van de vele voordelen van social media is de snelheid waarmee kan worden ingespeeld op actualiteit. Niets is zo snel als social media. Wanneer er tegenwoordig iets gebeurd lezen we het ’t eerste op Twitter en zien de eerste foto’s op Facebook. Pas daarna komen de andere media, waarbij de krant de volgende ochtend het laatste woord heeft.
De vele social media kanalen bevatten veel informatie uit de markt zelf. En rechtstreeks contact leggen met deze markt is mogelijk, gemakkelijk en ook nog eens heel goedkoop. Via de verschillende soorten social media kan men goed in de gaten houden wie er wat over een merk of organisatie zegt, zelf over het merk vertellen en zelfs mensen om hulp vragen bij productontwikkeling of andere vraagstukken.
Via de verschillende social media kanalen kunnen we zelf onze doelgroep bepalen of selecteren. En of het nu om onze eigen volgers gaat of een gerichte Facebook advertentiecampagne, er is weinig waste in het bereik van social media. Geen 50% zinloos kosten maken zoals bij de traditionele marketing, maar doelgericht campagne voeren waarbij iedere euro zinvol wordt gebruikt.
Social media hoeft niet duur te zijn. Net als veel online marketing instrumenten zijn de kosten voor social media goed te beheersen. Campagnes kunnen worden stopgezet als de kosten hoog worden of vooraf kan een limiet worden ingesteld met gegarandeerd bereik. Beheer en onderhoud van de kanalen kan veelal door organisaties zelf worden uitgevoerd, al dan niet onder begeleiding van een externe deskundige.
Een van de belangrijkste en veel gebruikte online marketing tools is zoekmachine marketing. Het inzetten van zoekmachines als bijdrage aan de organisatiedoelstellingen. Zeer efficiënt en effectief. Toch is er een belangrijk verschil met social media. Hiervoor kijken we naar het traditionele AIDA model (Attention, Interest, Desire, Action). Zoekmachine marketing richt zich vooral op de Desire en Action stappen. Daar waar social media veel meer gericht is op de Attention en Interest stappen. Daarmee is social media veel geschikter voor bijvoorbeeld de introductie van nieuwe producten en diensten. Weer een voordeel van social media.
Andere voordelen van social media zijn de groeiende motivatie van medewerkers. Uit recent onderzoek blijkt dat organisaties die zich actief bezig houden met social media, medewerkers hebben die gemotiveerder zijn. Ze het gevoel hebben een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van de organisatie. Deze toename in motivatie vertaalt zich verder in meer gezelligheid, betere klantinteractie, snellere probleemoplossing en meer vernieuwing.
[/vc_column_text][vc_tta_pageable no_fill_content_area=”1″ autoplay=”5″ active_section=”1″ title=”Voordelen Social Media”][vc_tta_section title=”Print Media” tab_id=”1544532438670-643d2287-3727″][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”TV” tab_id=”1544532438702-3dcf3226-27cd”][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Radio” tab_id=”1544532501849-1c977c60-dd2b”][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”SEM” tab_id=”1544532512426-41b685c2-2682″][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Affiliate Marketing” tab_id=”1544532520395-c07b0f65-7e9d”][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”E-mailmarketing” tab_id=”1544532532901-51493cc0-731a”][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_pageable][vc_column_text css=”.vc_custom_1544533673896{padding-top: 15px !important;padding-bottom: 35px !important;}”]Mensen verwachten steeds meer dat ze organisaties kunnen benaderen via de verschillende social media kanalen. De markt die zelf het merk en organisatie benaderd. Als dat geen voordeel is?! Reden te meer waarom steeds meer organisaties, social media als professioneel kanaal inzetten. Ook weten welke voordelen social media voor uw organisatie heeft? Neem dan contact op met Both social, we maken graag een afspraak om u de voordelen van social media voor uw organisatie toe te lichten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Sub/deel Vragen | Marketing Online By Fabio
[…] 1.3 Wat zijn de voordelen van social media marketing? De voordelen van online media is de snelheid wat binnen een paar seconden kan opgepakt worden en meer interactie bevat dan de krant. Er kan daarom meer gecommuniceerd worden tussen het bedrijf en de klant maar ook tussen de klanten door wat handig is. Het bereik van de berichten bij de klanten is zeer groot en kan terecht komen bij de andere kant van de wereld, omdat je doelgericht kan adverteren. Daarmee druk je de kosten ook omlaag, zeker 50% van het geld wordt niet verspeeld zoals bij traditionele marketing. https://www.bothsocial.nl/social-media-marketing/voordelen-social-media/ […]
SUB/DEEL VRAGEN | Jostie999
[…] https://www.bothsocial.nl/social-media-marketing/voordelen-social-media/ […]
Online Communicatie | De Kracht Van Social Media
[…] zijn nu eigenlijk de voordelen van social media strategieën? Allereerst is social media het snelst van alle soorten media. […]
De Invloed Van Social Media Op Marketing Communicatie – Marlot Van Eldik | Theoriecrossmediad05
[…] https://www.bothsocial.nl/social-media-marketing/voordelen-social-media/ […]