Social media voor accountancy: netwerken in het kwadraat!

Social media voor accountancy: netwerken in het kwadraat!

Een wereldwijd fenomeen is social media. Tegenwoordig is het niet meer weg te denken uit het leven van studenten, marketingbureaus en detailhandels en toch blijkt uit een onderzoek van TNO dat 30% van de ondernemers zelden te vinden is op social media. Redenen die hiervoor worden gegeven zijn gebrek aan kennis, het nut er niet van inzien of tijdsgebrek.

Echter, 65% van de ondernemers denkt dat social media een blijvend fenomeen is en dat netwerken hierdoor een andere dimensie krijgt. Veel ondernemers laten daarom hun medewerkers vrij om tijdens werk zakelijke boodschappen via social media te verspreiden. Er zijn zelfs ondernemers die een socia media beleid aan het ontwikkelen zijn, want het gezegde ‘negatieve publicatie is ook publicatie’ gaat voor social media niet op.

Waarom zouden ondernemers nog meer actief moeten zijn op social media? Ten eerste omdat het grootste deel van de bevolking het gebruikt. Studenten, grote merken, maar ook kleine ondernemers werken veel met social media. Ten tweede omdat het activeren van social media zoals Facebook niet moeilijk is. De benodigdheden zijn een e-mailadres, een wachtwoord en vervolgens kunnen eenvoudig foto’s, filmpjes en berichten geplaatst worden. De overige features van Facebook worden duidelijk na het gebruik ervan. En ten slotte is het kosten- en tijdsbesparend, want een mobile device als een iPhone of Samsung Galaxy Tab zorgt ervoor dat je overal ter plekke je klanten op de hoogte kan houden. En dat is de grootste kracht van social media: de word of mouth reclame is nog nooit zo sterk geweest!

Het zakelijk belang van Facebook, Linkedin, Twitter en Youtube wordt door ondernemers die nog geen gebruik maken van social media onderschat. Netwerken is belangrijk en nog nooit zo makkelijk geweest met de komst van social media. Het inschrijven in groepen op Linkedin, vrienden worden op Facebook en het volgen op Twitter zijn makkelijke maar daadkrachtige manieren om direct of via via in contact te komen met potentiële klanten of ondernemingen die wat voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Wil jij weten wat social media voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Share Post