Training: social media voor gevorderden

Het social media landschap is constant in ontwikkeling. Tegelijkertijd wordt voor zowel grote multinationals als kleine zzp’ers het belang van social media elke dag duidelijker. Het hebben van een social media plan is tegenwoordig standaard, maar het is een behoorlijke uitdaging om vandaag de dag als organisatie nog echt op te vallen met social media. Geen gemiddeld social media presence, maar een fantastisch social mediaplan met meerwaarde? Als gevorderd social media gebruiker wil jij deze uitdaging aangaan en daarbij verder kijken dan de gebruikelijke tips.

Inhoud

De training is opgebouwd uit vijf trainingen van 2 uur. In de lessen leer je hoe je met je eigen strategie een breder bereik of groter publiek kunt creëren en betrokken kunt houden. Je gaat actief aan de slag met het opstellen van ambitieuze, doch realistische social media doelstellingen en leert hoe social media advertising je kunnen helpen bij het verwezenlijken hiervan.

Ook leer je hoe je een groter publiek kunt creëren zónder de inzet van betaalde advertenties. Veel trainingen en webinars voor gevorderde social media gebruikers richten zich uitsluitend op die betaalde advertenties, terwijl er vaak ook nog veel winst valt te halen zonder gebruik te maken van deze opties. Tot slot krijg je inzicht in het monitoren van de diverse social media kanalen en leer je wat de KPI’s (Klant Prestatie Indicatoren) hiervoor moeten zijn.

In een gezelschap van andere kenners van het vakgebied werk je op hoog niveau toe naar een uitblinkend social media plan. Naast de behandelde stof over strategie en techniek, leer je van elkaar. Met succesverhalen en ruimte voor persoonlijke vragen en individuele aandacht is er een goede balans tussen theorie en praktijk. Na afloop ga je naar huis met concrete aanbevelingen voor een verdere optimalisatie en professionalisatie van je eigen social media gebruik.

Doelstellingen

Na de training heb je geleerd…

  • De verrijking van Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram en Pinterest;
  • Een strategieplan voor jouw eigen onderneming;
  • Hoe je persona maakt;
  • Bewuste keuze van welke social media kanalen je kunt gebruiken;
  • Advertentie mogelijkheden op social media kanalen;
  • Over het schrijven van content en de hulpmiddelen hiervan.

Doelgroep

De training social media voor gevorderden richt zich op online- of social media marketeers, communicatieadviseurs en andere werknemers die betrokken zijn bij de marketing en communicatie in een organisatie. Als deelnemer zet je social media al actief in voor je organisatie en wil je je verder ontwikkelen.

 Programma

De training omvat de volgende vijf lessen:

Les 1, 17 november 2016: Doelgroep en persona.

Les 2, 24 november  2016: Contentplanning.

Les 3, 1 december 2016: Adverteren.

Les 4, 8 december 2016: Vervolg adverteren.

Les 5, 15 december  2016: Instagram en Pinterest.

Voorwaarden

Voor deelname aan deze training dien je in het bezit te zijn van een laptop of tablet. Basiskennis en ervaring met Facebook, Twitter en LinkedIn is vereist.

Praktische informatie

  • De eerstvolgende cursus start op donderdag 17 november 2016.
  • De lessen worden wekelijks gegeven van 15.00 – 17.00 uur.
  • De lessen worden gegeven bij Both Social, Moutlaan 25, Enschede.
  • Er wordt gewerkt in kleine groepen, de groep bestaat uit maximaal 8 deelnemers.
  • Bij deelname is het nodig om je eigen laptop of tablet mee te nemen.
  • Je dient in het bezit te zijn van de wachtwoorden van de social media accounts.
  • Na afloop ontvang je een certificaat als bewijs voor je deelname.
  • Deze training kan ook in-house worden gegeven.

De prijs voor de training is € 395,00 (excl. BTW).

Meld je nu aan

[form form-42]