Het starters online marketing programma ‘Hands on Starters Strategy’ is speciaal ontwikkeld voor het MKB en ZZP-ers om een praktische en doelgerichte social media strategie op te zetten, waarbij de deelnemers deze zelf in de eigen organisatie ten uitvoer kunnen brengen. Het programma is voor iedereen die meer zichtbaar wil zijn. Het programma kan worden gevolgd in Deventer.
Het programma ziet er als volgt uit:
1. Canvas-groeps-sessie
Sessie van een dagdeel voor het creëren van een praktische online media strategie voor MKB-ers en ZZP-ers, uitgaande van de 3E social media strategy canvas. Aan bod komen onder meer de volgende onderdelen:
- strategie bepalen aan de hand van “Digital Future” boek;
- persona’s opstellen;
- kanalenkeuze en het gebruik hiervan;
- praktische inspiratie voor content (dus geen voorbeelden van multinationals);
- tools en statistieken voor effectief beheer;
- traktische tips en trucs met betrekking tot eigen social media;
- praktisch aan de slag met Google (SEA en SEO);
- praktisch aan de slag met de 3 grootste social media kanalen; LinkedIn, Facebook en Instagram;
- praktische tips voor een eigen WordPress website.
U krijgt het digitale boek “Digital Future” gratis.
U neemt uw eigen laptop of tablet mee om gelijk aan de slag te kunnen.
2. Sessies
Na de canvas-groeps-sessie zijn er nog vijf bijeenkomsten waarin u verdieping krijgt op het geleerde van de canvas-groeps-sessie. De sessie zijn elke week en duren een uur.
Sessie 1: WordPress
Sessie 2: Social content
Sessie 3: SEO
Sessie 4: Mailchimp
Sessie 5: Adverteren
3. Coaching-sessies
Naast de training sessies is het ook mogelijk om aanvullende 1 op 1 coaching te krijgen. U krijgt 1 op 1 coaching met een van onze ervaren consultants die u naar eigen inzicht kunt inzetten voor uw eigen vraagstukken.
Doelstellingen training: online marketing
Na de training beschikt u over de volgende vaardigheden en kennis;
- Bent u in staat om heldere keuzes te maken voor wat wel en wat niet;
- theoretische en praktische kennis van online marketing;
- kunt u al uw social media kanalen zakelijk inrichten en weet u dit te structureren;
- weet u de mogelijkheden van zakelijk inzet voor social media;
- beheerst u de basis kennis van SEO (zoekmachine optimalisatie);
- beheerst u de basis kennis van SEA (zoekmachine adverteren);
- heeft u een gericht beeld van de mogelijkheden en belangrijkste aspecten van online marketing.
Kosten voor het programma zijn € 1250.