Top functies die Sales Navigator zo krachtig maken

Top functies die Sales Navigator zo krachtig maken
apr 13 2020

Top functies die Sales Navigator zo krachtig maken

Top functies die Sales Navigator zo krachtig maken

 

Sales Navigator is de laatste tijd steeds meer in trek onder de bedrijven op LinkedIn. Deze tool maakt het voor de sales professionals een stuk makkelijker om de juiste prospecten te vinden en om een goede relatie met de klant op te bouwen. In dit artikel zullen we jou de belangrijkste functies laten zien die ervoor zorgen dat Sales Navigator zo handig is om te gebruiken.

 

Leads opslaan

LinkedIn Sales Navigator zorgt ervoor dat je weet wie jouw potentiële klanten eigenlijk zijn. Dit alles wordt op de meest eenvoudige manier opgeslagen. Dit zorgt voor verschillende voordelen voor jouw bedrijf: je ziet de updates en wijzigingen die jouw prospecten en je ziet het als er iets nieuws wordt geplaatst. Op die manier is het een stuk eenvoudiger om de betrokkenheid met de klant te verhogen. Dit zorgt ervoor dat LinkedIn alle mogelijke potentiële leads voor zullen stellen aan je pagina.

 

Connections filter

Deze functie zorgt ervoor dat je in staat bent om te filteren binnen in de Sales Navigator. Hiermee kan je jouw prospects én hun netwerk eenvoudig in kaart brengen. Het kan namelijk zomaar zijn dat jijzelf en je prospect bepaalde connecties delen. Je kunt onder andere filteren op variabelen als regio, bedrijfstak, functie en bedrijfsgrootte. Het resultaat van je filtering geeft je een overzicht van de resultaten die aan deze eisen voldoen. Vervolgens kan je zien of jullie bepaalde ‘shared connections’ hebben.

 

Lead Builder

Deze functie stelt je in staat om geavanceerder te zoeken door gebruik te maken van speciale uitgebreide filters. Deze gaan een stuk verder dan de normale LinkedIn filters die je kunt gebruiken Het is mogelijk om vanaf de zoekopdracht je leads op te slaan om updates te volgen. Hierdoor zal je in staat zijn om de prospect die je op het oog hebt makkelijker aan te spreken met een bepaald verzoek.

 

Automatiseringsmogelijkheden

Door het gebruik van specifieke (externe) software is het mogelijk geworden om jouw doelgroep automatisch te bereiken. Dit kan overigens alleen maar als je een klantgericht LinkedIn-profiel hebt. Het is niet de bedoeling dat je hier misbruik van maakt. Je dient automatisering alleen toe te passen door een stevige fundering te gebruiken. Denk hier bijvoorbeeld aan een klantgericht persoonlijk profiel en aan een speciaal afgestemd contentplan voor het bedrijf.

 

LinkedIn Saved Search

Bij het gebruik van de Lead Builder zal je een resultaat krijgen uit de zoekmachine. Dit zoekresultaat kan worden opgeslagen zodat je wekelijks nieuwe potentiële leads ontvangt die voldoen aan de zoekcriteria. Dit maakt het echt een eenvoudige wijze om jouw leads beter te richten en te bereiken. De komst van LinkedIn saved search kan een hoop betekenen voor je bedrijf.

 

Taggen en labelen van leads

Voortaan is het mogelijk om je opgeslagen leads een bepaald aantal tags te geven. Hiermee zorg je ervoor dat je jouw leads directer bepaalde informatie kunt toesturen. In combinatie met automatisering is dit echt een van de grootste voordelen die Sales Navigator met zich mee kan brengen.

Share Post