Tweet-a-Beer: Twitter in de kroeg is nog nooit zo sociaal geweest!

Tweet-a-Beer: Twitter in de kroeg is nog nooit zo sociaal geweest!

In de kroeg meer bezig zijn met je mobiel dan met je gesprekspartner. Het is een grote ergernis bij veel mensen, maar vanaf nu hoeft dit niet meer te betekenen dat jouw verhaal niet interessant genoeg is. Sterker nog, het  verhaal is zo interessant dat jouw gesprekspartner twee biertjes bestelt om het gesprek op gang te houden. De makers  van South by Southwest maken dit mogelijk, maar hoe werkt het?

Er zijn een aantal ingrediënten nodig, namelijk: de online applicatie ‘Tweet-a-Beer’, een Twitter account en een Chirpify- en PayPal account. Wanneer onderstaande stappen voltooid zijn kun je met ‘obligaties’ van $5 jouw gesprekpartner(s) in de kroeg van een biertje voorzien.

Op de website www.tweet-a-beer.com vind je de knop ‘BUY A ROUND’. Een klik hierop laat Twitter automatisch verschijnen. Er wordt toestemming gevraagd om in te loggen op Tweet-a-Beer en Chirpify via Twitter. Chirpify is een eCommerce platform die het doneren van geld mogelijk maakt. Dit programma synchroniseert jouw Twitter account met PayPal. Je bent nu klaar om je eerste rondje in de kroeg te betalen via Twitter.

Er zijn al meer dan 500 biertjes besteld met behulp van deze online applicatie. Zoals hierboven te zien is het kopen van een biertje via Twitter zichtbaar voor jouw volgers zodat zij het goede voorbeeld kunnen volgen. Om de Tweet persoonlijker te maken is het mogelijk om een boodschap toe te voegen en op deze manier is het gebruik van Twitter niet alleen functioneel, maar ook sociaal en leuk! Wanneer denk jij dat dit in Nederland komt?

Wil je weten wat Twitter voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Share Post